صبوران

مقاله و خبر

صبوران

مقاله و خبر

  • ۰
  • ۰

لبخند هالیوودی

تا به حال به دندان های هنرمندان هالیوودی دقت کرده اید؟ آنهانیمی از محبوبیت ظاهری خود را مدیون دندان هایشان هستند. این فقط یک ادعا نیست، برایش دلیل داریم! این دندان ها جدا از هنرمندانشان چنان محبوبیتی یافته اند که تحت عنوان دندان های هالیودی مشهور هستند. هرچند که پیشینه ‏ی این دندان ها به سال ها قبل بر می گرد.  زمانی که علم بدین زیبایی باهنر تلفیق نشده بود و ساختن لبخندهایی بی نقص و ماندگار به این راحتی ها ممکن نبود. درگذشته در صحنه های فیلم برداری از یک پوسته نازک و آکریلیک بر روی دندان های سوپراستارها استفاده می شد. این پوسته ی نازک لبخند هنرمندان را به لبخند هالیوودی مشهور کرد.

امروزه بسیاری از افراد برای یافتن چنین دندانهایی از اصلاح طرح لبخند استفاده میکنند. این روش مورد پسند همگان است. چه کسانی که به جراحی های زیبایی دلبستگی دارند و چه آن هایی که از آن گریزان اند.

 

اصلاح طرح لبخند

 

شما برای داشتن یک لبخند هالیوودی چندین راه پیش رویتان دارید. یکی از  آن ها باندینگ است. باندینگ یک روش جزئی و سریع است که غالباً طی یک جلسه در دندان پزشکی صورت میگیرد. از تمام روش های دیگر ازان تر است و به آمادگی خاصی نیاز ندارد.

باندینگ مثل بتونه روی دندان مینشیند و معایب جزئی آن را رفع و رجوع میکند. باندینگ ها بسته به نوع نگهداری خودتان از دو تا پنج سال زیبایی لبخندتان را تضمین میکنند. یک باندینگ خوب باید تحمل نیرو های جونده را داشته باشد و از میکرولیج مارجین ها (ریز نشت لبه های ونیر) جلوگیری کند.

روش دیگر طرح اصلاح لبخند در دندان پزشکی زیبایی ونیر است. ونیر یک لایه نازک از پرسلین است که مانند ناخن مصنوعی روی دندان می نشیند. این روش برای معایب جدی تری مثل ترک خوردگی، فاصله نامناسب و یا حتی بدشکلی دندانها استفاده می شود. به این صورت که یک تصویرِ قالبگیری شده از دندانها به آزمایشگاه ارسال میشود تا ونیرها را آماده کنند. ونیرها برخلاف باندینگ دربرابر رنگدانه های چای و دخانیات مقاومند و عمری تا پانزده سال دارند.

روش دیگری که در دندان پزشکی زیبایی استفاده میشود ارتودنسی است. روشی معمول و شناخته شده که توسط آن دندانهای نامرتب ردیف و صاف میشوند.

نکته دیگری که در لبخند هالیوودی حائز اهمیت است، فاکتور سفید بودن دندانها است. متداولترین مسیر برای دستیابی به دندانهایی سفید و براق دو شیوه است.

  1. لامینیت
  2. بلیچینگ

لامینیت همان ونیر لایه ای است که ذکرش قبلاً رفت. این روش به دو صورت کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی انجام میشود. درمانهای زیبایی چه کامپوزیت ونیر و چه لامینیت  سرامیکی نسبتا” به یک اندازه و در حداقل ممکن تراش میخورند. هردو جزو کارهای کم تراش ودر حیطه یدرمان های «conservative  محافظه کارانه» قرار میگیرند. به طور کلی تفاوت چندانی در مقدار تراش دندانها ندارند. در واقع مهمترین دلیلی که یکی بر دیگری ترجیح داده میشود تفاوت هزینه ی لامینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر است.

بلیچینگ نوع دیگری از سفید کردن دندان است. در آن لایه ی دنتین دندان که باوجود رنگدانه های خوراکی ها ضخیمتر شده است، با بلیچینگ، دوباره بهبود مییابد. ماده بیلچینگی که برای سفید کردن دندان ها استفاده می‌شود، این ماده به قسمت های زیرین مینا و عاج دندان نفوذ می کند. در نتیجه رنگدانه ها از یین می روند و دندان ها سفید و روشن می شوند.

 


 منبع:  https://www.drmabolghasemi.com/hollywood-smile-لبخند-هالیوودی/

  • ۹۸/۰۲/۳۰
  • saburan saburan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی